Affiliate - cesta k vyššímu zisku?

Neděle, 12. srpna 2012, autor: Mgr. Petra Mikulášková

Už jste slyšeli něco o affiliate podnikání? V Olomouci působí několik lidí, kteří se tímto zabývají a zrovna u nich jsem absolvovala "nulté školení" o affiliate systému. Využijete-li tohoto způsobu distribuce vašich služeb či výrobků i vy, můžete dosáhnout vyššího obratu.

Dne 11.8. 2012 jsem zavítala do Olomouce - druhého města v ČR, která má vlastní historický orloj. Nepřijela jsem tady za orlojem, ale na školení o affiliate systému. Už jsem o něm hodně slyšela, také jsem jej popsala stručně v naší publikaci a vám bych chtěla sdělit některé další zajímavé informace, co se do publikace nedostaly.

Jak funguje affiliate?

Vy jako podnikatel (např. provozovatel e-shopu) poskytnete reklamní formát (např. banner) svému affiliate partnerovi. Ten si jej umístí na své webové stránky. Zákazníci, kteří na tento banner kliknou, se dostanou na váš e-shop. Učiní-li u vás objednávku, vy vašemu partnerovi vyplatíte předem sjednanou provizi z výše této objednávky.

Největší výhoda affiliate je to, že vaši partneři se sami starají o propagaci svého webu, čímž sekundárně posilují i ten váš. Vy jim za tuto propagaci nic neplatíte, protože žijí z vašich provizí.

Jak realizovat affiliate?

Školitelé (František Szabó a Jan Kvasnička) se zmínili o čtyřech možnostech, jak v praxi zřídit affiliate. Je to podobné, jako když vybíráte technické řešení e-shopu. Díky těmto technických řešením sledujete síť svých affiliate partnerů a vyplácené provize. Svým způsobem jsou to softwarové programy, které mohou být v podobě:

  • vlastního řešení
  • open source
  • licencovaného řešení
  • free affiliate

Každá z nich má své výhody i nevýhody. Kluci je více probírali a chcete-li si je také více osahat, navštivte některé z jejich školení v Olomouci. Doporučuji také navštívit přímo affil blog.

Co musíte vědět, než se pustíte do affiliate?

Kluci zdůraznili, že tato aktivita je časově velmi náročná. Na to by měl každý podnikatel myslet a podle toho se i zařídit. Doporučili, abychom si na tuto službu najali nového zaměstnance, který bude jednak komunikovat s partnery, jednak bude pro ně připravovat reklamní formáty a také hledat nové affiliate partnery. Existují affiliate manažeři, kteří se vám o tuto službu postarají od A do Z, těch ale v rámci ČR není moc.

Druhým úskalím je podrobný plán této služby. Ještě před spuštěním byste si měli namyslet některé z těchto věcí:

  • Jaká bude výše provize?
  • Bude provize s DPH nebo bez ní?
  • Jak často budu provizi vyplácet?
  • Jak budu penalizovat nepoctivé affiliate partnery?
  • Jaké reklamní formáty budou partnerům k dispozici?

Otázek je mnohem více a věřím, že kluci ze školení vám dají podrobný report. Navíc vám mohou doporučit, co by pro vaši službu bylo nejlepším řešením. Za jejich přínosné informace velmi děkuji a věřím, že i vám, pokud se je rozhodnete navštívit, dají minimálně tolik, co mě.

Termíny a informace o školení najdete na stránce affiliate školení

Pár fotografií ze školení

Náhled fotografie
Náhled fotografie
Náhled fotografie
Náhled fotografie

Komentáře

Ještě nebyl napsán žádný příspěvěk. Buďte první!

Přidejte Váš příspěvek

(youtube) (foto)
Text:


manual

poptavka

Zákazníci o nás napsali

Zadání bylo jasné díky připravenému dotazníku, co vše ode mne firma Naweb potřebuje pro návrh mého webu. Prostoje byly vždy na mé straně z hlediska časového, návrh vycházel z mé představy a tam, kde jsem si nebyla jistá, jsem dostala profesionální odpověď. Zcela jsem důvěřovala firmě, takže jsme se velmi propracovali k cíli.

Alena Řezníčková, zastupitelka 
www.reznickova.eu